"Med Pyramid och Proclient kan vi utveckla vår verksamhet på alla plan."

EIGHTMOOD

Kundens situation och utmaning
EIGHTMOOD utvecklar heminrednings- och lifestyle-produkter som följer kontemporära trender och stilar. Via egna e-handels kanaler och ett nätverk av agenter och säljare förser EIGHTMOOD sina produkter till slutkonsumenter och distributörer över hela världen.

I EIGHTMOOD koncernen ingår dessutom ett amerikanskt dotterbolag och lifestyle-varumärket DAILY ELEGANCE. Bolaget har även lager i Sverige och USA, samt leverantörer globalt. Behovet av ett affärssystem som fungerar sömnlöst är pivotalt för EIGHTMOOD.

Vår lösning
Kunden jobbar i separata bolag för att hantera både den svenska verksamheten och den på andra sidan Atlanten. Handel mellan bolagen hanteras på ett smidigt sätt med olika integrationer. EIGHTMOOD använder sig av både Pyramids egna e-handel och en extern e-handel mot konsumenter, där integration har upprättats för att automatisera informationshantering. In- och utflöden av t ex artikelinformation och order skickas mellan Pyramid och e-handelsplattformarna, som automatiskt importeras i systemet och hanteras av personal för kundleveranser. Med Pyramids automatiska infostudio utskick kan EIGHTMOOD enkelt motta nödvändig och avgörande information.

Effekt och resultat
”EIGHTMOODs komplexa affärsmodell ställer höga krav på IT-infrastrukturen. Proclients lösningsorienterade inställning och breda kompetens har på kort tid hjälpt oss effektivisera våra system på kostnadseffektivt sätt. Deras expertis och affärsmässiga kundbemötande är en klockren kombination.” – Alexander Baltaev, CFO/COO.

Företagsfakta
Always inspire. Med detta motto har EIGHTMOOD inte bara gjort sig ett namn på den svenska heminredningsmarknaden och vuxit från 0 till 125 miljoner i omsättning på 7 år, utan även uppmärksammats för sina kollektioner internationellt. Sedan ett par år tillbaka har EIGHTMOOD även expanderat både i Europa och USA. https://eightmood.com/

Alexander Baltaev
CFO/COO