IT & Teknik

Våra tekniker är inga vanliga tekniker........


Teknikspecialister på Pyramid Business Studio

Med våra certifierade och erfarna tekniker erbjuder vi ett komplett stöd samt support för ert affärssystem, integrationer och kingsystem.
Som specialister på t ex teknik runt Pyramid kan vi snabbare och mer effektivt installera, konfigurera och hjälpa er med underhåll och utveckling av ert system.
Hos oss får ni tillgång till en egen IT-konsult, som kan besvara frågor ni har angående Pyramid Business Studio affärssystem, avtal eller frågor vid rådgivning.

Teknik konsultation

En del kunder finner det tryggt att ha och äga sin utrustning, men svårt att upprätthålla kompetensen eller frigöra tiden för att underhålla utrustningen. Inom vårt verksamhetsområde IT & Teknik kan vi ge det stöd som våra kunder har behov av inom alla områden som berör  IT-infrastruktur och IT-teknik. Vi kan medverka i allt från små uppdrag till långa och omfattande projekt.

Serviceavtal

Vi erbjuder service- och underhållsavtal till kunder med egna servrar och IT-infrastruktur. Avtalet är ett förmånligt sätt för våra kunder att få garanterad service vid eventuella driftstopp. Serviceavtalet innefattar kontinuerlig kontroll av er IT-miljö i förebyggande syfte mot driftstopp. Ni kan välja att teckna avtal för hela eller delar av er IT-miljö och givetvis kan vi skräddarsy ett avtal för just ert behov.

När ni valt ett passande serviceavtal får ni tillgång till er egen IT-konsult. En kontaktpunkt när ni behöver rådgivning eller bara ställa en enkel fråga.

Online backup

Vi erbjuder tjänsten online backup upp till 2 terabyte utan bindningstid. Ett tryggt och säkert sätt att garantera att viktig data inte går förlorad. Tjänsten är helt automatisk och backupen skyddas av stark kryptering och lagras i datorhallar av högsta standard, både säkerhetsmässigt och tekniskt. Som en ytterligare säkerhetsåtgärd replikeras er data mellan Göteborg och Stockholm. Tjänsten är enkel att komma igång med och kräver ingen administration från er sida. Hör av er så berättar vi mera.

Service- & underhållsavtal

Vad kan avtalet omfatta ? Här är några exempel

  • Installation av uppdateringar och servicepack
  • Hantering av antivirus, spamfilter, arbetsplatser och servrar
  • Genomgång av backuper och test av återläsning
  • Kontroll av logfiler, operativ- och affärssystem
  • Diagnos och servervård, kontroll av brandvägg och switchar
  • Garantihantering avseende servrar och annan kritisk utrustning
  • Genomgång av checklistan och dokumentation

Molntjänster


Vill du veta mer?

Hör gärna av dig till vår teknikchef Alexander Zanjanchi på 0771-14 13 00